søndag 20. juli 2008

Teigsøk

I dag har vi prøvd oss på teigsøk, for første gang. Vi skulle finne en figurant, og en gjenstand. Jeg valgte å gå rundt teigen først, for å se på avgrensningene, og for å se om bikkja slo på noe.

Vi gikk rundt på 3 sider, og godt bortover den fjerde, før jeg tydelig så at han hadde ferten av noe. Jeg slapp han, og ruslett etter i skogkanten. Her fant han en sekk, og lurte nok veldig, for det så ut til at han syns det skulle vært folk der, også. Han tok ikke løsbittet som lå på sekken heller, men viste tydelig interesse for gjenstanden. Prøvde på et sporoppsøk fra sekken, men fikk ikke til det, så jeg valgte å gå videre i teigen. GPSen var ikke riktig innstilt, og jeg hadde ikke brukt GPS før, så jeg valgte å stole på egne kartkunnskaper og retningssans. Og det holdt!

Fortsatte videre i teigen, gikk nå ca 50 meter innenfor der jeg gikk først. Etter ei stund så jeg at han slo på noe igjen, og der var figuranten!

Jeg fikk tips m at det kan være lurt å starte nederst i et slikt felt, som var skrånende, i stedet for å gå rundt. Det kan være greit å ta med seg.

2 kommentarer:

Skautrollet sa...

Bra jobba, Åsne og Umbro!
Jeg synes dere er flinke jeg...
Fortsatt god sommer, ferdig med ferien??

bpladsen@online.no sa...

Dårlig med ferie.Har pussa opp hus. Skal på hovedkurs til uka.